Tuesday, November 29, 2011

dalam kekonfiusan !

dear blogger..

28/11/2011~ is my sad day n epy day. the sad story is, my mum masok hsptal n i cant hang out with my friends especially Ricky. dh bagus aku ready2 utk turun jalan2 an genk2 aku. x pasal2 my mum mengadu kakinya sakit. i thought, hanya sakit biasa je, mungkin kepenatan. then dia jerit nama aku n mngadu dirinya x dpt brjalan. aku segera mendapatknnya dan trus mmbawanya ke hospital syukur aku dh ada lesen, kalo x, sapa la yg hntar mak aku tu. sampai je kat hospital aku send msj kepada ricardo tyna n janet. tp aku terlupa send msj kpd ricky. my mum masih lg berada di dlm emergency ward. aku menunggu diluar dgn keresahan n dengan perasaan blur. coz, slama ni aku tx pernah uruskan pesakit ketika berada di hospital. kalo kat rumah pandai la aku. then my fon was singing ! its Ricky..

" hey ! where r u? sy dh lama tunggu nie." soal ricky.
gosh ! aku trlupa bgtau dia
" im really2 sori..i 4got to tell u. my mum masok hspital nie. sori cant join u all gi jalan2."
" where r u now?" soalnya lg.
:columbia asia." jwb ku ringkas dan serta merta ricky mematikan talian. abis kdit kot?? bisik ku.

lama punya la aku tunggu. apa la agaknya trjd kat mak aku tu. aku berjalan ke hulu ke hilir. x pandai duduk diam ! dh tu tepon aku bernyanyi lg ! hah ! sapa lg yg kaco mood aku nie??

" keluar kejap." kata ricky.
" apa??"
" keluar kejap !" sedikit mhjerit. aku akur dan segera melangkah keluar. aku melihat manusia yang sangat2 aku rindui, sgt2 aku sayang yg ingin aku miliki berada dihadapan ku dengan wajah yang selamba. huh ! i miss that guy !..tiada perubahan walaupun agak lama tidak brjumpa.

" mcm mana kmu ada kat sini??" soalku.
" magic ! pakai keta la ! kan kmu ckp kmu kat sini td. so, hw's ur mum??"
" ekkk??...masih kat dlm emergency ward." aku berstory an dia sambil brjalan masuk ke tempat menunggu di hadapan emergency ward.
" kenapa kmu dtg?" soalku.
" nape?? salah ke? i know ur mum.so, i datang la. lgpun awk sorang je yg uruskan dia, x salahkan sy bantu awk."
" baiklah bos !" aku mengalah. dia ni kalo nak beri jwpn smpai 10 muka surat !

mak aku disahkan kena jangkitan kuman pd tulangnya. so, trpksa dilaser kerana kuman belom merebak lg. so, mak aku xlah sakit terok sgt. jgn risau ekk?? masih ada aku yg mampu uruskan dia. mak aku akn dilaser tepat pukul 8.30 mlm nnti. aku dr pg td langsung x mkn apa2. bila aku dh lega sedikit. mulalah segala cacing2 ku buat teater musikal. dh tu, si ricky nie dr td x balik2. dia x lapar ke?? aku nak tanya dia, tpi aku malu la. diam je la. suasana agak sunyi. aku hnya bersms dgn abg mac. mak aku tidur sebentar. mungkin rasa mengantuk disebabkan ubat yg diberi sebentar td. ricky menatap televisyen dr td. alamak ! aku lapar laaaa....skrang dh pukul 5.30pm..

" ehh, kmu x lapar ke?" soalnya.
" x..nape?"
" x patut x lapar, awk x makan dr pg kan? sy lapar la. jom kita gi makan."
" mak cmne?"
dia segera bangun dan mengejutkan ibu ku. dia meminta izin utk mmbawa ku gi makan. ibu pun membenarkan kerana dia tau aku x mkn seharian ini. dengan acuh x acuh..aku trpksa juga mengikut rentak si ricky nie !

No comments:

Post a Comment